Islamic Widget

sYuKrAn..^_^

Tuesday, June 14, 2011

Kamar Syurga

   Rasulullah s.a.w. pernah bersabda bahawa di dalam syurga itu terbahagi dalam kamar-kamar.Dindingnya tembus pandang dengan hiasan di dalamnya yang sangat menyenangkan.Di dalamnya pula terdapat pemandangan yang tidak pernah dilihat di dunia dan terdapat satu hiburan yang tidak pernah dirasakan menusia di dunia.


   "Untuk siapa kamar-kamar itu wahai Rasulullah s.a.w.?" tanya para sahabat." Untuk orang yg mengucapkan dan menyemarakkan salam, untuk mereka yg memberikan makan kepada yg memerlukan, dan untuk mereka yg membiasakan puasa serta solat di waktu malam saat manusia lelap dlm mimpinya."" Siapa yg bertemu temannya lalu memberi salam,dengan begitu bererti telah menyemarakkan salam.Mereka yg solat Isya dan Subuh berjemaah,dgn begitu bererti termasuk orang yg solat malam di saat org-org sedang tidur lelap."Begitu Nabi menjelaskan sabdanya kpd sahabatnya.

    Jadi marilah kita mnyemarakkan salam seperti yg Rasulullah maksudkan..bkn Rasulullah juga pernah bersabda untuk mengucapkan salam kpd setiap orang islam yg kita temui?^_^

No comments:

Post a Comment