Islamic Widget

sYuKrAn..^_^

Sunday, September 18, 2011

Aku ingin menjadi muslimah itu...

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Di saat hujan turun membasahi bumi ...
Langsung tidak terdetik di hati...
Untuk membuka hijab di kaki...
Kerana dia mengetahui..
Apalah sangat basah itu...
Jika dibandingkan dengan panas di sana nanti..

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Di saat remaja sibuk mencari cinta manusia...
Dia juga sibuk mencari cinta..
Tapi bukan cinta manusia yang di haus kan nya..
Bahkan ia cinta yang agung..
Cinta pada Ilahi...

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Di saat remaja sibuk menggayakan pelbagai fesyen semasa...
Dia sibuk mencari kain yang tebal..
Untuk membaluti keindahan yang ada pada nya...
Buat pemilik cinta nya setelah Pencipta dan Rasul -Nya...
Biarlah di kata ketinggalan zaman..
Biarlah di pandang serong oleh mereka yang jahil...
Hatinya tetap pada syariat Islam..

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Di saat ramai yang berlabuh di kala malam menginjak..
Dia berlabuh di hamparan sejadah...
Menangisi dosa-dosa nya yang tidak diketahui...
Memaafi yang zalim terhadap nya...
Tekad dalam berusaha menggapai redha dan cinta- Nya...

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Tatkala dia berjalan dengan pandangan penuh keyakinan ke hadapan...
Hanya pandangan ajnabi yang mampu menundukkan pandangan nya..
Tatkala dia berjalan dengan layak nya jalan seorang muslimah..
Murah senyuman nya pada yang halal bagi nya...
Tanpa rasa terpaksa maupun di paksa...

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Bukan sahaja pemurah senyuman...
Tapi jua pemurah dari segi pertolongan..
Bijak dalam memberi pertolongan...
Supaya tiada yang menyalahgunakan..
Kebaikan yang dihulur...

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Di saat remaja menangis kerana kecewa cinta manusia..
Dia menangis kerana jatuh cinta...
Takut tersalah dalam meletakkan cinta nya...
Kerana dia tahu...
Cinta itu membutakan hati..
Di kala cinta Allah dibelakang kan..

Aku ingin menjadi muslimah itu...
Yang tabah menjalani hidupnya...
Yang teguh terhadap pendiriannya berteraskan islam..
Yang yakin dengan janji Nya Yang Khaliq...
Yang ikhlas menjalankan ibadah nya...
Yang lembut perkataan pada yang halal..
Yang tegas bila bertemu yang selain mahram..
Yang setia menunggu pemilik cinta nya setelah Allah dan Rasul...


Cemburunya aku akan muslimah itu...

By : Seputih Salju

2 comments:

  1. Subhanallah! indahnya..
    syukran.. perkongsian yg indah..alhamdulillah :)

    p/s: ingin memberitahu juga bt ukhti, blog INDAHNYA KEMANISAN IMAN telah ditukar link kpd link ini ~ http://halawatul-al-iman.blogspot.com/ ~ mohon maaf atas segala kesulitan.

    ReplyDelete
  2. afwan..alhamdulillah,..^^..terima kasih atas pemberitahuan -mujahidah iman-..salam ukhwah..:)

    ReplyDelete