Islamic Widget

sYuKrAn..^_^

Monday, September 5, 2011

Take the good side-Part 1

      Assalamualaikum to all readers..may Allah bless u always...im about to tell u my life story...who me?juz someone else that maybe u know,or not..haha..(trip omputih plak daaaa~~)

      Okay,mari kita starting cita...kwang,kwang,kwang..haha..sewaktu budak2,aku mmg dkenali sbgai seorang yg peramah,ceria,n baik hati(?)...tpi baik hati aku berpada2 okay,sebab....bila aku sedar ada yg mnyalahguna kebaikan aku berikan,otomatik!otomatik la aku katakan..aku akan berubah terus...xla berubah perangai jd jahat kn,mksud aku,aku akan tentang balik...aku bukan jenis biarkan diri aku ditindas,or dibuli...dgn begitu,org senang berkawan ngn aku tnpa mnyalahgunakan aku...

      Perasan x?budak2 skrg,asyik couple jak..kecik2 dah couple,pastu serius gitu..gila siot..haha..tapi aku ngaku la zaman budak2 aku dlu pn ada yg couple,tmasuk aku...huahuahua..tapi,serius aku cakap,zaman budak2 aku dlu xda la smpai sebut perkataan 'cinta'..geliii ooo tem tue...blm tiba masanya bg pemikiran aku n kawan2 aku...'suka' tu okay la,tpi sebut perkataan 'cinta'??cam nak termuntah pn ada tem tue...

     Tem skola rendah dlu,aku rapat ngn semua org dlm kelas aku..xkira laki atau perempuan..tem tahun 4,ada 1 org nie cakap suka kat aku n dalam masa yg sama pd waktu tue dia bleh plak kacau aku yg sedang khusyuk melukis..dgn meradangnya aku,aku kejar dia keliling 1 kelas,n dia sempat tinggalkan note kat kertas lukisan aku 'aku suka kau'...tmbah aku mengamuk,aku pun xtau npa ek??tpi smpai situ jee,bab pastu dtg 1 org murid baru dia bpindah suka plak ma murid tue...xheran....

    Tem tahun 6,aku tpaksa berpisah ngn kawan2 aku skola rndah sebab aku pindah ke kelas yg lbih pndai(tpi cam aku paling bodoh dlm kelas tue)..tapi nasib la sekolah agama aku masih bersama kawan2 aku sekelas.Aku ada sorang kawan rapat,sahabat la katakan.Sahabat aku nie plak suka ma budak yg penah cakap suka kat aku dulu,tapi aku mna la tau nasihat suka2 nie kan,jadi aku cuma tolong gosip je..hehe...tapi....nak tau pa jadi?budak tu suka aku la plak balik...n sahabat aku nie xtau.Budak tu bawa aku kapel,ish konfom la aku xmau...dah la sahabat aku suka dia,aku plak bkn jenis yg suka2 org nie...bagi aku,xde guna kapel2 tem tue...nak kapel,tggu skola mngah la...gitu la pmikiran aku tem tue..tpi kawan2 aku yg 1 kelas ngn aku tem tue,suh aku tima dia...aku jadi bingung,laz2 aku terima...maafkan aku sahabat,huhuhu...aku xberniat,suma tue kena pksa je...huhu...

     Then,sahabat aku tue?aku rasa dia tau walaupun aku diamkan...tapi dia pun xcakap apa2..huhu...disebabkan tem tue masih zaman budak2 yg teda nset,jdi 'kapel' tue hnya smpai tahun 6 je larh...tgkatan 1 plak aku masuk skolah mngah agama..first2,aku xtau pun ada skola mngah agama(ketinggalan zaman),tapi gara2 ustaz aku cakap,"kalau ada salah sorg diantara kamu nie masuk skolah ******,bgga jgak ustaz"...aku tnya la kawan2 aku,skola apa tue..bila aku dah tau,aku terus gtaw mak bapak aku,then setelah puas merayu n merajuk,akhirnya masuk la aku ke sekolah itu...kenapa aku nak sgt sekolah mngah agama?sebab...aku mmg minat sbjek agama n b.arab dr skola rendah lagi...kwn2 kadang pnggil aku ustazzah sebab aku pakai tudung labuh(aku xtau pun yg aku pakai tu tudg labuh bab kakak aku bagi daa)..sebab lain?sebab aku mo cari lelaki yg soleh kalau ada di sekolah tue..hehe

     Kehidupan aku jadi seperti aku tahun 1 dulu..seperti biasa,bila disalah guna kebaikan aku berikan,otomatik la...sori la fren,xsuka aku ko suka suruh itu,suruh ini la...ingat aku org gaji ko?boleh dbuli??lantak ko cakap aku berubah......form 1 kn,jadi semua kita kawan..xda geng2 g tem tue...tem exam plak,semester 1 aku buat besa jak...sekali?gagal..jadi kami yg gagal nie,kna la plak sruh gotong royong di sekolah..yg mnjaga kami ketua pelajar..sudah abis keja kami buat,kami dsuruh tandatgn di kertas yg telah disediakan utk pastikan kami ada jalankan tugas...ketika menunggu kawan aku di bawah tgga plak,ada plak ketua pelajar nie di sana jgak..kenapala ko d situ arh??aku diam2 je larh...iyala,aku nie jenis pemalu la katakan...apalagi plajar lelaki..then KP nie tegur aku,tnya nama aku bila dia dah puas tenung muka aku,pelik...tapi nama aku nie mahal jo,aku pun,"haa?"..dek malu sgt,aku pun lari naik atas...

      Then,pd suatu hari ada gotong royong buat semua pelajar..kami semua pun dibagi tugas mngikut tingkatan.Ketika aku tengah relax2 minum air,berehat d dalam kelas aku..KP nie pn ada la jgak d sana..dia plak tnjuk2 aku sama kawan dia...aku pun wat bodoh jak la,malas layan...bila pulak aku pegi menelefon di public,mengacau la plak geng2 KP nie...berkenalan la,tnya nama la..aku pun naik gila jgak,terus aku jalan dr tmpat tue...dan syukurlah,cerita aku dgn KP tue sampai di situ shja...

     Naik form 2,datangla budak2 form 1...ada yg amik adik angkat la,ada plak yg buat list budak form 1 yg nsem...ei,lucu2...aku pun dtg gila tem tue,aku pun ikut join...then,bermula rncangan aku mengacau 1 org putra form 1 nie n akhirnya ble plak jadi adik angkat aku..haha..tapi selama aku di sekolah tue,boleh dikira berapa kali kami berjumpa n bercakap...kwang kwang kwang..

    Tem form 2 la jgak,aku kenal sorg pelajar yg tua dr aku n bermula la kisah aku ngn dia...nak tau?tggu part 2....kih kih kih....^_^
 
 Ikuti sambungannya..

No comments:

Post a Comment